داده ها جغرافيايي (Geo) :
دراين نصيب هم ميتوانيد اطلاعاتي در باب شهر يا اين که مملکت و همينطور مجموعه کشور ها کاربراني که به وب سايت شما وارد ميشوند را به دست آوريد.
خلق (Behavior) :
درين نصيب ميتوانيد اخلاق و رفتار يوزرها کهن و يوزرها نو تارنما تان را بازنگري فرماييد. همينطور ميتوانيد ترازو مشغول شدن يوزرها با وبسايت تان را نيز بازنگري نمائيد.
فناوري (Technology) :
دراين نصيب ميتوانيد اطلاعاتي در باب سيستم استدلال، مرورگر و کمپاني ارائه دهنده وب يوزرها تان به دست بياوريد.
گوشي (Mobile) :
دراين نصيب ميتوانيد دستگاه هاي موبايلي که کاربرانتان از روش آنها وارد وب سايت تان گرديده اند را بازنگري نماييد. مارک و جور تلفن همراه و همينطور رزولوشن هاي دستگاه هاي کاربرانتان را دراين بخش ميتوانيد بازبيني فرماييد.
واحد سنجش سنج (Benchmarking) :
درين نصيب ميتوانيد وب سايت خويش را با ديگر وبسايت هايي که در حوزه کاري شما مي باشند مقايسه نماييد. در واقع اين نصيب يک جور ميزان سنج براي سنجش وبسايت شما با وب سايت هاي هم حوزه تان ميباشد. درين نصيب ميتوانيد وب سايت خويش را در متريک هاي متفاوت مثل واحد سنجش ماندگاري يوزرها در وب سايت، ترازو بانس ريت، تعداد يوزرها و … در شبکه هاي گوناگون با اعتنا به معياري که خودتان معلوم نموده ايد بازنگري نماييد.
جريان يوزرها (User Flow) :
درين نصيب هم مي اقتدار جريان يوزرها تان در وبسايت را ببينيد. اينکه از کجا وارد وبسايت گرديده اند و بيش تر به کدام صفحه ها رفته اند. به طور پيشفرض محل ورود ها را مبني بر سرزمين نشان ميدهد که با اعتنا به نياز خويش ميتوانيد آن را تغيير و تحول دهيد. براي مثال با گزينش Social جريان محل ورود هايي که از شبکههايعمومي اخذ نموده ايد را نشان ميدهد.
کاربرد نصيب Acquisition در گوگل آناليتيکس
اين نصيب مرتبط با جذب يوزرها ميباشد. در نصيب Acquisition ميتوانيد باز بيني فرمائيد که ترافيک محل ورود شما از چه شبکه هايي بوده ميباشد. دراين نصيب ميتوانيد کيفيت ترافيک محل ورود تارنما تان را ملاحظه کنيد. براي مثال اضافه خريداران توليد ها تان از چه شبکه هايي وارداتي اند يا اين که بيش تر بازديد کننده هاي وب سايت تان از چه شبکه هايي تبديل گرديده اند.
در نصيب Overview مانند ديگر بخشها ميتوانيد داده ها کلي در زمينه ي طريق جذب و تعامل يوزرها تارنما تان را ببينيد. در نمودار Top Channels ميتوانيد بيشترين ترافيک محل ورود وب سايت خويش را از شبکه هاي گوناگون ملاحظه کنيد. در نصيب Users تعداد يوزرها جذب گرديده را ميتوانيد ملاحظه کنيد و در نصيب Conversions ترازو نرخ تبديل استفاده کننده به مشتري را ميتوانيد ملاحظه کنيد.
ولي در نصفه دوم ورقه سه مورد اصلي را در جدول پايين مشاهده ميکنيد. بخش نخستين Acquisition ميباشد که مرتبط با ترازو جذب يوزرها از شبکه هاي گوناگون ميباشد. بخش دوم Behavior ميباشد که واحد سنجش تعامل يوزرها جذب گرديده به وب سايت شمارا نشان ميدهد و بخش سوم Conversions ميباشد که نرخ تبديل استفاده کننده به مشتري را در شبکه هاي گوناگون نشان ميدهد. اين سه نصيب در گوگل آناليتيکس به ABC پر اسم و رسم ميباشند.
تمام ترافيک (All Traffic) :
درين نصيب ميتوانيد کل ترافيک وبسايت تان از شبکه ها و سورس هاي گوناگون را بازبيني فرماييد. معيار تعامل ترافيک محل ورود با تارنما تان و همينطور تعداد مشترياني که هر شبکه براي شما داشته را بازبيني فرمائيد.
تبليغات گوگل (Google Ads) :
دراين نصيب ميتوانيد ترافيک محل ورود از کمپين هاي تبليغات در گوگل تان (گوگل ادوردز) را بازنگري نماييد. درين نصيب ميتوانيد داده ها جامعي را از کمپين هاي گوگل ادوردز خويش به دست آوريد. در نصيب کمپين ها هم ABC را داريد و ميتوانيد معيار کليک، نرخ هر کليک، واحد سنجش درآمد نتايج از هر کلمه و واژه يا اين که عبارت کليدي، معيار تعامل بازديدکنندگاني که از کمپين ادوردزتان وارد وب سايت تان گرديده اند و موردها ديگر را تماما بازنگري نماييد.
درباره این سایت