يک کدام از کلماتي که بارها و بارها در آستانه يادگيري بهينه سازي مي شنويد بک پيوند(Backlink) ميباشد، به اين دليل که همچنان نقش پررنگي در جايگاه بندي تارنما ها داراست، مخصوصا در‌صورتي‌که هنرپيشه اصلي اين ميدان گوگل باشد. از طرفي اخذ بک لينک و پيوند عمل چندان راحتي وجود ندارد، ولي اينترنت سايتهايي که پيروز شدند پيوند هاي کار کشته و ارزشمندي از ديگر اينترنت سايتها اخذ نمايند در حاصل گوگل از اعتبار و منزلت بالاتري برخوردار مي‌باشند.


سئو سايت


بک لينک و پيوند چه مي‌باشد؟


بک پيوند يا اين که لينک و پيوند محل ورود(Inbound Link / Incoming Link) پيوندي ميباشد که يک سايت از اينترنت سايتي ديگر اخذ مي‌کند، براي ادراک بهتر مورد فرض فرماييد وبسايت A پيوند يکي‌از مطالب اثرگذار و کاربردي وبسايت B را در وبسايت خويش قرار مي‌دهد، در چنين قوانيني تارنما A يک لينک و پيوند فرنگي به وب سايت B و وب سايت B نيز يک بک پيوند از وب سايت A اخذ نموده است.


 


 


 


اعتنا داشته باشيد از پيوند هاي فرنگي(External Links) براي ساخت رابطه در ميان يک دامنه با دامنه اي ديگر و از پيوند هاي داخلي (Internal Links) براي برقراري رابطه في مابين صفحه ها داخلي يک دامنه استعمال مي گردد.


 


تاريخچه بک لينک و پيوند


برگرديم به سال 1996، صحيح هنگامي که لري پيج(Larry Page) و سرگي برين(Sergey Brin) دو بنيانگذار گوگل بدين قضيه اشاره کرده بودند که هر چه يک برگه اينترنت بک لينک و پيوند بيشتري داشته باشد سکو و رده بالاتري نيز بدست خواهد آورد.


 


 


 


همين اشاره کافي بود تا بخش اعظمي از مديران سايت ها، بازاريابان اينترنتي و متخصصين seo از تکنيک هاي seo کلاه سياه مثل مزرعه لينک و پيوند(Link Farms)، ساخت پيوندهاي متقابل و ويرايش پيوند ها تحت عنوان استراتژي پيوند سازي خويش استعمال نمايند تا بتوانند رده بهتري در نتيجه ها گوگل بدست آورند، اين هياهو منجر شد نتيجه ها گوگل به شدت زير تاثير حجم پيوند هاي بي قيمت قرار بگيرد و محتواي کيفيت خوب به مشقت مي توانستند صاحب و مالک مقام قابل قبولي شوند.


 


عاقبت در سال 2012 گوگل ورژن آپ ديت گرديده الگوريتم پنگوئن را معرفي کرد که براي مدام به‌اين قائله خاتمه اعطا کرد، اين تغيير‌و تحول سبب شد وبسايت هايي که دارنده بک لينک و پيوند هاي طبيعي(Natural)، داراي اعتبار(Authoritative) و به يادماندني(Relevant) ميباشند مرتبه و مقام بالاتري در نتيجه ها کاوش(SERP) کسب نمايند.


 


آيا بک پيوند همچنان مهم ميباشد؟


جواب پر‌نور ميباشد، بک لينک و پيوند همچنان يک کدام از فاکتورهاي مهم درجه بندي ميباشد که ترازو محبوبيت و کيفيت محتواي يک تارنما را نشان ميدهد، اما بک پيوند هايي که باکيفيت و باارزش باشند.


 


البته پيشين از اينکه بگوييم پيوند کيفيت بالا و بي کيفيت چه مي‌باشد و چه فاکتورهايي دارااست لازم ميباشد با يک سري مقدمات اول آشنا گرديد.


 


1- بهينه سازي تکنيکال و بهينه سازي داخلي


همان گونه که مي‌دانيد انگيزه اصلي بهينه سازي، seo يک وبسايت براي کسب رده مطلوب در نتيجه ها موتورهاي کاوش مخصوصا گوگل ميباشد، براي دستيابي بدين انگيزه بايستي مطمئن گرديد اسپايدرهاي موتور کاوش ميتوانند فارغ از هيچ مشکلي به صفحه ها سايت تان دسترسي داشته باشند و آن ها را ايندکس نمايند.


 


در مرحله آن گاه مي بايست بر روي ارتباط ها داخلي سايت تان يعني بهينه سازي داخلي عمل نمائيد و مطمئن گرديد در تک تک صفحه هاي مواقعي همچون تيتر کاغذ، تگ هاي هدينگ، متاي توضيحات و … به صحت مستعمل ميباشد، همينطور هم زمان مي بايست محتوا را براي بدست آوردن دل موتورهاي کاوش و ولي يوزرها seo نمائيد.


 


زماني مورد ها بالا را براي يک مدت يک سري ماهه به صورت درست و آراسته انجام دهيد، متوجه خواهيد شد که بعضا از صفحه ها تان به نتيجه ها ابتدايي SERP نزديک خيس گرديده اند، ولي هنوز هم ترافيک طبيعي(Organic) در سطح پاييني ميباشد به اين دليل که يوزرها معمولا بر روي 5 فيض ابتدايي کليک مي نمايند.


 


تازمانيکه در نتيجه ها ابتدايي حضور نداشته باشيد ترافيک قابل مراعات اي اخذ نخواهيد کرد، پس به چه شکل مي‌توانيد منزلت و جايگاه خويش را ارتقا دهيد؟


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

خرید و فروش آپارتمان در اندیشه ترفند های زندگی Lisa فال روزانه طراحی سایت ادرس جديد sat98 همه چی موجوده nezamevazifee بهار توبه شکن