بدون شک تا به امروز در باب تجزيه و بررسي دادههاي تارنما خويش به تحقيق پرداختهايد و مطلقا به اسم گوگل آناليتيکس برخوردهايد. گوگل آناليتيکس خدمت آنلايني ميباشد که به وسيله کمپاني گوگل عرضه شدهاست. شما با به کارگيري از اين ابزار مي توانيد آمارها و ارزيابيهاي مختص و ظريف را از سايت خويش ملاحظه کنيد. شما مي توانيد بازديدکنندگان وبسايت خويش را در گونهبندي فرمائيد. به دنبال مي توانيد خدمتهايي مانند تبليغات و کنسول سرچ گوگل را نيز به خدمت خويش بيشتر فرماييد تا بتوانيد شل به آمارها دست يابيد. حتي مي توانيد از امکاني به اسم \"کدهاي پيگيري تگ\" استعمال فرمائيد و آمارهاي مرتبط با تبليغ، کانالهاي اجتماعي، کمپين PR يا اين که هر چيز ديگري را روي تارنما خويش ملاحظه کنيد. براي اينکار لازم ميباشد تا روي کليه صفحه ها سايت خويش تعدادي کد رهيگيري بيفزاييد.
چگونگي پيگيري دادهها به وسيله گوگل آناليتيکس
گوگل آناليتيکس مي تواند به واسطهي کدهاي رهگيري که پيش از اين روي صفحه هاي سايت خويش قرار دادهايد، دادهها را پيگيري نمايد. کد ذيل يک کد جاوااسکريپت ميباشد که هنگام بازديد مخاطبين از ورقه، روي مرورگرشان اجرا ميگردد.
با هر توشه بازديد مخاطبان از تارنما، اين کد داده ها آنها را پيگيري مي کند. کد بالا يک کوکي روي مرورگر بازديدکننده بارگزاري مينمايد تا بتواند داده ها متعددي درباره ي او بدست آورد و در هنگام مراجعات بعدي ، بتواند تکرار يا اين که غيرتکراري بودن او را مشخص و معلوم نمايد. براي کسب داده ها اضافه از استفاده کننده مي توانيد از پارامترهايي نظير UTM به کارگيري نماييد، UTM تگي ميباشد که به انتهاي نشاني خويش بيش تر مي کنيد تا داده ها بيشتري در مورد پيوندهاي خويش در چنگ گوگل آناليتيکس قرار دهيد.
گوگل آناليتيکس چه چيزهايي را اندازه مي گيرد
شالوده اساسي دادههاي گوگل آناليتيکس روي بعدها و ترازو جاي دارد. بعدها يا اين که Dimension، خصوصيات دادههاي شماست. مانند شهري که از آن ترافيک اخذ مي کنيد يا اين که شبکه کانالهاي اجتماعي که در هم اکنون باز بيني آن ميباشيد.
معيارها يا اين که Metrics، اندازهاي آماري بعدها دادههاي شما مي باشند. به عنوان مثال، به روشي کارکرد تبليغات در پاريس نگاه نماييد (تصوير تحت)، ترازو تثبيت گرديده براي paid sessions اين شهر عدد 2000 را نشان مي دهد.
درباره این سایت